GDDKiA podpisała umowę na rozbudowę obwodnicy Kępna w ciągu S11
Inwestycja realizowana będzie w latach 2024-2027 w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. Zakończenie robót planowane jest w drugiej połowie 2027 roku.
Alina Cieślak z poznańskiego oddziału GDDKiA poinformowała w środę, że inwestycję zrealizuje konsorcjum Mirbud (lider) i Kobylarnia. Termin realizacji to 33 miesiące od podpisania umowy z wyłączeniem przerw zimowych w okresie prac budowlanych.
Zadanie obejmuje zaprojektowanie i budowę drugiej około 4-kilometrowej jezdni, jadąc od strony północnej za węzłem Kępno Wschód do węzła Baranów. W ramach inwestycji wykonane zostaną również obiekty pod drugą jezdnię.
Inwestycja jest finansowana z Krajowego Funduszu Drogowego.
Alina Cieślak poinformowała, że trwają prace projektowe dla budowy trasy S11 od granicy z woj. zachodniopomorskim do granicy z woj. opolskim. Długość projektowanej S11 w Wielkopolsce to około 260 km.
Dla 22-kilometrowego odcinka S11 Oborniki – Poznań, wraz z obwodnicą Obornik, trwa postępowanie przetargowe. Od wyboru najkorzystniejszej oferty wpłynęło odwołanie i obecnie trwa procedura odwoławcza. W pierwszej połowie roku planowane jest podpisanie umowy z wykonawcą.
Dla pozostałych odcinków S11 trwają prace projektowe. Dla trasy ze Szczecinka do Piły rozpatrywane są przez Generalną Dyrekcję Ochrony Środowiska odwołania od decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU).
„Dla odcinka Ostrów Wielkopolski – Kępno uzyskaliśmy DŚU. Z kolei dla odcinków: Piła – Ujście, Ujście – Oborniki, Kórnik – Jarocin oraz Jarocin – Ostrów Wielkopolski toczą się postępowania o wydanie DŚU” – podała Alina Cieślak. (PAP)
autor: Rafał Pogrzebny
rpo/ drag/